Za(ai)terdag - Reisverslag uit Sóstófürdő, Hongarije van Lisa Weerd - WaarBenJij.nu Za(ai)terdag - Reisverslag uit Sóstófürdő, Hongarije van Lisa Weerd - WaarBenJij.nu

Za(ai)terdag

Blijf op de hoogte en volg Lisa

21 Juni 2014 | Hongarije, Sóstófürdő

In plaats van lang uitslapen hebben mijn autische hersenen bedacht om gewoon om 5 uur wakker te worden. En om 6 uur. Oh, uitslapen? 9 uur is het maximaal haalbare, hierna blijf je klaarwakker. Bedankt brains. Ik besluit om dan maar uit bed te gaan, en om te ontbijten in het hotel. Het chemische toetje werkt niet mee, en beland in mijn haar en op mijn broek. Naast hoofdstoten is dit ook een van mijn talenten. Na het ontbijt verzamel ik mijn laptop en schoolspullen om in het restaurant aan het werk te gaan. De wifi in het hotel is gewoon niet te vertrouwen. Ook al heb ik niet mijn werkkleding aan, ik word door de medewerkers herkend en begroet. Ik werk tot een uur of 1 als mijn maag begint te knorren. Gelukkig heb ik (heel erg Hollands) brood gesmeerd om daar op te eten. Rond een uur of 3 wordt er aan mijn vlecht getrokken, het is de pyjamabroekman. ‘Lunchtime, lunchtime!’. Tja, vertel dan maar eens dat je eerder op de middag al brood hebt gehad en dat je nu geen geld bij je hebt. Euh..
De man gaat niet weg tot ik op sta en mee loop naar de bali. Ik mag dit keer uitkiezen wat ik wil eten, en wijs aardappelpartjes aan en een stuk broccoli met kaas en bacon. Bij de kassa aangenomen wijst de man naar mijn tafel. Blijkbaar hoef ik niet te betalen, helemaal prima.
Ik eet het op, ondertussen komt er een grote schoolklas met jonge kinderen binnen.
Tijdens het eten zie ik een bericht op twitter voorbij komen over een reunië van mijn oude middelbare school. Ook al ben ik nog geen 2 jaar van de school af, de reünie lijkt me wel gezellig om heen te gaan. Ik werk tot 5 uur, het restaurant is uitgestorven. De pyjamabroek man komt naar me toe en houdt sleutels in zijn hand. Ze willen waarschijnlijk de boel dichtgooien. Tijd om naar het hotel te gaan. Ik loop een rondje door het park waarna ik weer terugga naar mijn kamer. Op de avond ben ik nog tot laat wakker, mijn hersenen spelen gewoon een spelletje met me. De site van waarbenjij.nu werkt niet, want ze zijn bezig met onderhoud. Vandaar dat ik nu op zondag 3 blogs upload, omdat het eerder niet lukte.
‘Vandaag’ een wat kortere blog, want het was niet echt een interessante dag.
Zondag maar een nieuwe poging wagen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hongarije, Sóstófürdő

Lisa

Jó napot! Met deze blog wil ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen tijdens stage in het verre Hongarije, Nyíregyháza om precies te zijn. Afhankelijk van mijn stagedagen en vrije tijd zal ik proberen om jullie geboeid te houden met mijn verhalen. Veel leesplezier! (Of niet, wat doe je hier dan?) Viszlát!

Actief sinds 31 Mei 2014
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 9259

Voorgaande reizen:

31 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: