Andy is genialer dan Albert Einstein;) - Reisverslag uit Sóstófürdő, Hongarije van Lisa Weerd - WaarBenJij.nu Andy is genialer dan Albert Einstein;) - Reisverslag uit Sóstófürdő, Hongarije van Lisa Weerd - WaarBenJij.nu

Andy is genialer dan Albert Einstein;)

Blijf op de hoogte en volg Lisa

15 Juni 2014 | Hongarije, Sóstófürdő

Poeh! Na lekker uitgeslapen te hebben rol ik mijn bed uit voor een douche. Ik ben eigenlijk net te klein voor de douche. Als ik de kraan in de houder zet, gaat het meeste water boven mijn hoofd langs op het douchegordijn. Dit douchegordijn functioneert gelukkig wel zodat het niet iedere keer een waterballet is. Het internet is zo nu en dan aanwezig op mijn mobiel. Andy vraagt of ik het goed vind dat haar jongere broertje en zusje mee gaan, want toen zij hoorden waar we heen gingen wilden ze erg graag mee. En ondertussen weet ik nog steeds niet wat we gaan doen. Hmpf. We gaan met de auto naar Nyíregyháza, en moeten nog een klein stukje lopen voordat we bij de verrassing zijn. Het blijkt de meest geniale winkel ooit te zijn. Het is een winkel waar je zelf je ijs kan tappen, met de keuze uit meer dan 10 smaken ijs. Dan kan je er nog van alles op strooien, chocolade kruimels, spekkies, gummi beertjes, van alles! Daarna kan je nog kiezen of je er een saus over wilt, chocolade (warm/koud), kiwi, aardbij, caramel.. Ik vraag me af hoe de winkel dit in hemelsnaam wil afrekenen, maar ik zie het al snel. Er staat een weegschaal bij de kassa, en je betaalt voor het gewicht van het bakje.
Als we weer buiten staan weet ik al niet meer wat voor smaken ik heb gekozen, pas na 5 minuten herinner ik me dat ik er cookies en kersen in heb gedaan. Na het ijs lopen we de stad door en lopen we naar een winkelcentrum. Hier spelen we een aantal potjes airhockey, 1 tegen 1.
De puck(?) vliegt een aantal keren van de tafel, en 1x tegen het plafond (ik was het niet..nee echt niet). Het spel duurt 3 minuten per keer, en in de laatste minuut wordt iedereen ineens veel fanatieker.
Na een aantal potjes gaan we weer richting het hotel. In het hotel upload ik 3 blogs, bij gebrek aan internet afgelopen weekend doe ik nu maar een poging. Morgen begin ik dus tussen de vogels, waar ik erg veel zin in heb.
Ik geloof dat de man die op die afdeling werkt een beetje Duits spreekt, dus nu moet ook ik mijn hersens extra aan het werk zetten om in een andere taal te communiceren. Terwijl ik het typ is er een karaoke achtige avond in een bar dicht bij het hotel. Ik gok dat dit nog wel een aantal uur kan duren. Zucht. Het niveau is 'sjalalie, sjalala', maar dan in het Hongaars. Zolang ze maar plezier hebben..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hongarije, Sóstófürdő

Lisa

Jó napot! Met deze blog wil ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen tijdens stage in het verre Hongarije, Nyíregyháza om precies te zijn. Afhankelijk van mijn stagedagen en vrije tijd zal ik proberen om jullie geboeid te houden met mijn verhalen. Veel leesplezier! (Of niet, wat doe je hier dan?) Viszlát!

Actief sinds 31 Mei 2014
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 9297

Voorgaande reizen:

31 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: