Csocso, ropi, sör - Reisverslag uit Sóstófürdő, Hongarije van Lisa Weerd - WaarBenJij.nu Csocso, ropi, sör - Reisverslag uit Sóstófürdő, Hongarije van Lisa Weerd - WaarBenJij.nu

Csocso, ropi, sör

Blijf op de hoogte en volg Lisa

14 Juni 2014 | Hongarije, Sóstófürdő

Tja.. over zaterdagochtend en middag valt niet heel veel te vertellen. Lekker lang uitgeslapen, film gekeken, voor school bezig..heel interessant allemaal.
Aan het eind van de middag stuurt Andy me een berichtje dat ze een lange werkdag heeft gehad, en dat de verrassing die ze voor me heeft naar morgen verschoven wordt. Ik heb nu de avond vrij. Wat zal ik doen? Nog meer films gaan kijken of toch met het meisje van de receptie (en vriendengroep) naar de pub? Ik vraag haar of het aanbod nog staat, en die staat nog. Ik ga dus voor het eerst een Hongaarse bar in! De avond begint met 3 meiden en 3 jongens, die overigens een paar jaar ouder zijn dan ik. We komen er al snel achter dat iedereen dezelfde stomme humor heeft, en ongeveer de zelfde series kijkt. Iedereen kan zich goed verstaanbaar maken in het Engels, wat erg leuk is. Ik leer nieuwe Hongaarse woordjes, "tafelvoetbal-Csocso", "ropi- van die zoute stokjes dingen", "Sör-Bier", Bazd meg-Fuck you.." Er worden nog een aantal potjes tafelvoetbal gespeeld (waar ik dus bijzonder slecht in blijk te zijn), een poppetje zonder hoofd krijgt de naam "Ned Stark", vernoemd naar een speler in de serie 'Game of thrones'.
Er wordt meer bier gedronken, en des te meer bier, des te vloeiender het Engels wordt. Ik probeer een Hongaars kaartspelletje te spelen, maar 100% snappen doe ik het nog niet helemaal. Vervolgens leg ik het spelletje Ezelen of Kempen uit, wat ze blijkbaar in Hongarije ook ongeveer kennen. Rond een uur of 12 verlaten we de pub, een aantal jongens willen thuis de voetbalwedstrijd zien (Geen idee wie er moesten spelen..).
Er worden plannen gemaakt om aankomende woensdag aan het water naast het hotel gezellig te zitten, en ik word ook uitgenodigd. Dat lijkt me een zeer gezellig idee. In het hotel zoek ik mn pyjama op en duik ik mijn nest in, maar ik slaap niet voor 2 uur. Gelukkig kan ik morgen nog uitslapen, dus heel erg is het niet.

Morgen heeft Andy een verrassing voor me, dus ik ben benieuwd!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hongarije, Sóstófürdő

Lisa

Jó napot! Met deze blog wil ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen tijdens stage in het verre Hongarije, Nyíregyháza om precies te zijn. Afhankelijk van mijn stagedagen en vrije tijd zal ik proberen om jullie geboeid te houden met mijn verhalen. Veel leesplezier! (Of niet, wat doe je hier dan?) Viszlát!

Actief sinds 31 Mei 2014
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 9232

Voorgaande reizen:

31 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: