Muggenbulten, oppokken.. - Reisverslag uit Sóstófürdő, Hongarije van Lisa Weerd - WaarBenJij.nu Muggenbulten, oppokken.. - Reisverslag uit Sóstófürdő, Hongarije van Lisa Weerd - WaarBenJij.nu

Muggenbulten, oppokken..

Blijf op de hoogte en volg Lisa

12 Juni 2014 | Hongarije, Sóstófürdő

Wat een verrekte nacht. In het restaurant dicht naast het hotel wordt een karaoke avond gehouden. Er komt van alles voorbij, Hongaarse smartlappen, Engelse(?) liedjes en nog veel meer geschal. Een muggenbult op mijn been begint te jeuken en steekt alle andere bulten op mijn been aan. Ik kan me dit keer niet inhouden en geef me over aan de jeuk. Ik stap mijn bed uit om anti-jeuk spul op te zoeken en struikel nog net niet over 4 losse schoenen. Op de terugweg naar mijn bed hetzelfde verhaal. Weer dezelfde 4 schoenen. Wie legt ze hier dan ook neer? Pff..
In de kamer naast me wordt nog hard gepraat. Het is erg warm op de kamer, maar zonder deken slapen is ook geen optie. Als ik wakker word door de wekker op de kamer naast me is het nog maar 6 uur. Ze staan hier ook steeds vroeger op. De zon is al lang op, en het is alweer (of nog steeds) warm op mijn kamer. Na een ontbijt loop ik weer richting het Amerika gedeelte van het park.
Na het schoonmaken van de kapucijnapen ben ik weer zeiknat. Dit keer geen nieuwe muggenbulten er bij gekregen, victory!
Ik probeer vandaag 1 stap verder te zijn dan mn collega, wat aardig lukt. De spullen liggen klaar als ze nodig zijn, en we kunnen snel na en tegelijk doorwerken. Het is iets koeler dan eerder deze week. Het is nu ongeveer 25 graden (in plaats van 35 afgelopen dagen), maar de gevoelstemperatuur schijnt nog steeds 31 graden te zijn. Vooral na de lunch is de hitte goed te voelen.
Er gebeuren tijdens de dag niet veel speciale dingen, de werkdag is aardig hetzelfde als afgelopen paar dagen. Bij de oranoetangs is Tigu weer vervelend en loopt naar me te spugen. En dan nog weet hij het voor elkaar om onschuldig te kijken. Ik negeer hem, want ik hem aandacht geeft weet hij dat het trucje werkt. Wat niet de bedoeling is. Tijdens het voeren valt er een klein stukje fruit net voor de rand van het binnenverblijf. Onder de ijzeren constructie is net genoeg ruimte tussen het verblijf en de vloer voor een paar (apen)vingers. Helaas ligt het nèt buiten bereik. We geven hem een stuk bananenschil terug, die hij eerder door de spijlen van het verblijf naar buiten drukte. Hij snapt direct wat hij er mee kan. Met het stuk bananenschil gaat hij lopen vissen naar het stukje fruit wat net buiten bereik is. Met de schil kan hij er wel bij, en langzaam maar zeker kan hij het fruit naar zich toe vegen. Als de oran-oetangs weer naar binnen moeten blijft Tigu strondeigenwijs in een hoekje zitten, en wil niet naar de andere kant van de deur. We doen alsof we weg gaan, doen het ligt uit en lopen weg. De vorige keren werkte dit, maar nu is een stuk wortel toch veel interessanter. Verdorie. Als de wortel opgesabbeld is komt het samen met de rest van zijn maaginhoud nog 2 keer naar buiten. Weer te snel gegeten. Als hij de vloer zo goed als hij kan weer schoongelikt heeft hobbelt hij naar het binnenverblijf waar ze de nacht doorbrengen. Het tussenluik wordt snel dicht gedaan waarna wij de hokken kunnen schoonmaken. Nadat het schoon is mag ik gaan, ook al is het nog geen half 4. Ik heb te horen gekregen dat ik volgende week op de vogelafdeling terecht kom, dus ik ga een rondje lopen om de dieren te bekijken. De meeste vogels zitten er wel goed bij, maar sommige hebben ook dringend een douche nodig. Dankzij mijn vorige stage weet ik nu de Nederlandse namen van de meeste vogels die ze hier hebben, aan de Hongaarse namen heb ik helaas niet zoveel. Teruggekomen in het hotel kleed ik me om en pak ik een boek, en vertrek naar mijn vaste plek aan de waterkant. Er zwemmen meerdere kleine visjes bij mijn tenen, en iets verder in het water sprint er een grote vis (meerval?) uit het water, om vervolgens weer in het donkere water te verdwijnen. Als ik mijn boek uit heb ga ik weer naar binnen, de lucht begint ook iets donkerder te worden. Er komt bewolking aan, hopelijk gaat het vanavond regenen..
Het is nog geen 7 uur als ik bijna in slaap kachel, ik moet van mezelf wakker blijven, want anders ben ik vannacht weer klaarwakker..

Morgen het laatste dagje op deze afdeling, en daarmee het einde van werkweek 2..

  • 12 Juni 2014 - 21:14

    Oma:

    hoi lisa
    succes bij de vogels volgende week en bedankt voor je smsje ik heb een andere telefoon en daar kan ik nog niet zo goed meewerken

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hongarije, Sóstófürdő

Lisa

Jó napot! Met deze blog wil ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen tijdens stage in het verre Hongarije, Nyíregyháza om precies te zijn. Afhankelijk van mijn stagedagen en vrije tijd zal ik proberen om jullie geboeid te houden met mijn verhalen. Veel leesplezier! (Of niet, wat doe je hier dan?) Viszlát!

Actief sinds 31 Mei 2014
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 9218

Voorgaande reizen:

31 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: