ZONdag - Reisverslag uit Sóstófürdő, Hongarije van Lisa Weerd - WaarBenJij.nu ZONdag - Reisverslag uit Sóstófürdő, Hongarije van Lisa Weerd - WaarBenJij.nu

ZONdag

Blijf op de hoogte en volg Lisa

08 Juni 2014 | Hongarije, Sóstófürdő

Jeroen, ik draai je de nek om. Nee, dit is niet een persoon. Don´t worry. Het is de Pauw (ja, op deze stomme grap heb ik een tijdje zitten broeden) die om 6 uur s´ochtends zijn luide geroep moet laten horen. De vrouwelijke pauwen zullen het vast waarderen, maar aangezien ik én geen pauw ben én 6u s'ochtends een belachelijke tijd vind om wakker te zijn in het weekend hoeft het pauwengeschreeuw van mij niet zo.
Later deze middag heb ik afgesproken om te gaan zwemmen met Andy en haar familie. Ik ontbijt en loop naar de receptie om te vragen waar ik mijn was heen kan brengen. Ik heb nog wel schone handdoeken, maar om nu alvast de gebruikte te laten wassen is geen overbodige luxe. Ik krijg te horen dat ik de was na 16u kan brengen. Aangezien ik dan waarschijnlijk in het zwembad lig vraag ik tot hoe laat ik de was kan brengen. Het meisje van de receptie die een beetje Engels spreekt kan me geen tijd geven, het kan de hele avond wel.
Ik loop terug met de handdoeken en pak een boek, een handdoek en een flesje water om aan de waterkant verder te gaan lezen. Er zijn al veel mensen in en om het water aan het genieten van het mooie weer.
De bulten op mijn benen lijken zich verdubbeld te hebben. De muggen zijn monsters hier.
Ik blijf de hele middag aan het water liggen, totdat het een uur of half 4 is. Ik trek mijn bikini aan en loop naar de pizzatent waar Andy en ik hebben afgesproken.
Ik ga op een stoeprand zitten en wacht. Ik zie gezinnetjes aan het water zitten met kleine kinderen. Een kind is hard bezig zijn hele ijsje zorgvuldig over zijn hele gezicht uit te smeren. Ma vind het niet zo grappig en begint te mopperen. Tenminste, het klonk niet complimenteus.
Al snel komt Andy er aan lopen met haar vriend. Hij leert sinds een paar weken Engels, en doet erg zijn best om Engels te praten, waar ik erg veel respect voor heb.
Het is gezellige druk in het grote zwembad. Het is een zwembad met veel glijbanen, stroomversnellingen, golfslagbad, hottubs enzovoort. Ik kom er bij mijn eerste duik van een startblok erachter dat mijn bikini niet duikproof is. Ik doe mijn best om te verhullen dat het bandje in mijn nek is losgeschoten, en dat lukt aardig. Volgensmij had niemand het door. Pfoeh.
Later in de middag krijg ik de kans om een Hongaarse lekkernij uit te proberen, genaamd Langos.
Het is gefrituurd deeg(?) met yoghurt/creme fraiche en kaas. Het smaakt erg goed.
Rond een uur of 7 gaat het zwembad dicht, dus gaan we richting de uitgang.
De muggen staan al weer paraat, dus als ik in mijn hotelkamer ben wil ik gelijk een lange broek aan doen. Dan herinner ik me dat mijn haar een grote knopenbende is. Ik gooi er eerst een hoop cremespoeling doorheen en borstel de knopen er uit. 20 minuten na de eerste knoop borstel ik de laatste knoop er uit. Eindelijk. Dan trek ik eindelijk een lange broek aan en een trui om binnen het sociale leven vanuit Nederland op te zoeken.
Ik bedenk me dat ik niet eens weet waar ik me morgen moet melden. Elke week werk ik ergens anders in de zoo, en vrijdag is me niet verteld/heb ik niet gevraagd waar ik heen moet. De medewerkers wisten het zelf ook niet. Dat is dan de verrassing voor morgen.
Ik voeg nog wat foto's toe wat gisteren niet helemaal lukte en neem mijn laptop weer mee naar mijn kamer.
Morgen weer een nieuwe werkdag te gaan.

Ik geloof dat het morgen pinksteren is in Nederland, dus een fijne pinkstermaandag gewenst!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hongarije, Sóstófürdő

Lisa

Jó napot! Met deze blog wil ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen tijdens stage in het verre Hongarije, Nyíregyháza om precies te zijn. Afhankelijk van mijn stagedagen en vrije tijd zal ik proberen om jullie geboeid te houden met mijn verhalen. Veel leesplezier! (Of niet, wat doe je hier dan?) Viszlát!

Actief sinds 31 Mei 2014
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 9233

Voorgaande reizen:

31 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: